Evde Çocukla Nasıl Vakit Geçiriyorum?

 

Resim

 

Erkek çocuk anneleri daha iyi bilir.Evde vakit geçirmek oldukca zordur.Bana çoğu arkadaşım akşama kadar nasıl bakıyorsun bence kreşe vermelisin hem sen kafanı dinlersin hem çocuk sosyelleşir der.Evet çok zor gerçekten.Tuna 4,5 yaşında sadece 1 dönem kreşe gitti.Oda geçen seneydi.Eşimle iş nedeniyle İzmir’re gitmek durumunda kalınca bir yıl boyunca evde kafayı yememek için bende iş hayatına geri dönmüştüm..O dönemde Tuna’yı kreşe verdik.Pek bu durumdan hoşnut olmasada 1 haftanın sonunda Tuna kreşe alışmıştı.Çok güzel şeyler öğrenmiş faliyetler yapmıştı.Nekadar gittiği kreş içime sinsede Tuna sabahları genelde mızmızlanarak gidiyordu.Ben  sabahları Tuna’yı okula bırakır ordanda işe giderdim.Akşam işten erken çıkar Okuldan alırdım.Ev,iş,kreş yakındı birbirlerine.Çalışan bir bayan için işten 1 saat erken çıkmak trafiğe kalmamak cumartesi çalışmamak ne büyük bir lütufmuş.4 yıl aradan sonra kendime gelmiştim..Derken 1 sene bitti acısıyla tatlısıyla ve biz İstanbul’a döndük.3 aydır Tuna’yla tam zamanlı evdeyim.Yemek yemeyi sevmeyen ,parkta genelde girişken davranıp arkadaş edinmekte ama edindiğinde de sülük gibi yapışan bir çocuk…Bikaç kez kreşe verme girişimlerinde bulundum beraber gittik baktık.Ama bana hep” Annecim beni kreşe verme benim biraz daha büyümem lazım,büyüyünce söz gidicem ,seninle birlikte evde olmak istiyorum” dedikce okul işini erteledim.Hem yaz dönemi geliyor sıcaklarda okula tıkılıp kalmasın istedim.Tuna açık havaya alışık çocuk.Biz bebekliğinden beri yaz,kış,yağmur,çamur demeden dışarı çıkarız.Hava şartlarından dolayı parklar hep boş olur.Tuna’yla benim dışımda:) Tuna’ya bikaç kez neden okulu istemediğini sorduğumda ” Annecim hep içerdeyiz,hiç dışarı çıkmıyoruz,hep faliyet yapıyoruz der..Öğretmenlerine durumu ilettiğimde tam yaz gelmeden bazı veliler çocukları hasta olmasın diye çıkmalarını istemiyor demişti. 😦 Bende bu nedenden dolayı doya doya dışarda olsun parklar ,bahçeler koşsun oynasın istiyorum.Genelde hep dışardayız eve geldiğimizde ise enerji bitmemiş gene benimle birşeyler yapmak istiyor.Ben Tv açıp,tablet,pc karşısında çocuğun vakit harcamasına karşıyım..Evet zorlanıyorum..Ama direniyorum.Akşama kadar napıyorsunuz diye soranlar oluyor.Foğraftada görüldüğü gibi bir günümüz evdeyken şöyle geçiyor.Lego yapıyoruz arasıra,puzzle,Dergi çalışması.Şimdi kendin oyna dediğimde örümcek adam kostümünü giyip ağ fırlatıyor:) Çok geçmeden yanıma geliyor sıkıldım annecim bana bi iş ver dediğinde Patetesleri soğanları yerlerine koyduruyorum..Bezelye ayıklatıyorum, masayı kurmama yardım ettiriyorum,kek ,pasta,kurabiye yapıyoruz.Ben evi süpürürken oda silmek istiyor.İzin veriyorum.Bulaşık makinasındaki kaşıkları yerlerine koyuyor..Sonra serbest zaman hadi biraz kendin oyna dediğimde yüzünü gözünü boyayıp geliyor” annecim kendimi kahraman yaptım olmuşmu?” harika olmuşsun diyorum.Bazıları beni eleştirebilir erkek çocuğuna yaptırdığı işlere bak diyerek..Oğlum bu işleri severek yapıyor,bana yardım ettiğinde mutlu oluyor..Kendi işini kendi yapan biri olarak yetiştiriyorum.Kendi kendine yetebilen.Tek başına kaldığında başının çaresine bakabilen ,evlendiğinde eşine yardım eden özgüvenli biri olsun istiyorum..Olması gerekeni istiyorum…

One thought on “Evde Çocukla Nasıl Vakit Geçiriyorum?

Bir Cevap Yazın

