Yaprak Sarması Yapmak Hiç Bukadar Kolay Olmamıştı

 

Hemen hemen her bayanın yapmaya üşendiği veya zorlandığı yemeklerden biridir yaprak sarması..

Annem ve kayınvalidem hiç üşenmeden büyük büyük tencerelerde yaparlar bizde afiyetle yeriz.Kimileri elde rahat sararken kimileride tabakta sarmayı tercih edebilir.

Bende elde rahat saranlardanım.Fakat tek başıma bu yemeği yapmaya üşenenlerdendim.Taki düne kadar 🙂

sarma mak.

 

Dün bir gezinti sırasında görüp aldım bu sarma yapma aparatını.Uzun yıllardır piyasada var.Ama hep dandik çıkacağını düşündüğüm için almamıştım.Fiyatı 12 lira.Denemek için aldım.Eve gelir gelmez yıkayıp temizledim.ve hazırlıklara başladım.

unnamed (2)

Zeytinyağlı dolma içini ve yaprakları özenle hazırladım.

 

unnamed (1)

 

Aparatın siyah kayış kısmını yağlayarak başlamak gerekiyor.3 kademesi var yanında kalınlık ayarı yapmak için.Ben en kalın ayarına getirdim ama yinede ince kalem gibi sardı aparat.Önüne bir tabak koydum sarmaların tabağa düşmesi için.resimdeki gibi yaprak ve iç koyduktan sonra pembe kısımla yukarı doğru çekince yaprak kalem gibi sarılmış oluyor 🙂

 

sarma

 

Orta boy tencereyi 45 dakidada  bitirdim.çokta zevkliydi.Hepsi kalem gibi aynı boyda.

 

unnamed

 

Kısık ateşte piştikten sonra sarmalarımız yemeğe hazır hale geldi.Sonuç harikaydı.Ben aparattan çok memnun kaldım.Yaprak sarması yapmak gözünüzde büyümesin. Annenizin veya  Kayınvalidenizin yapıp çağırdığı günleri beklemeyin derim ben.Deneyin 🙂

Afiyet olsun.Hayırlı Ramazanlar.

 

 

 

2 thoughts on “Yaprak Sarması Yapmak Hiç Bukadar Kolay Olmamıştı

  1. valla ne guzel olmus elde sarmak sıkıyor bni tek basima ozellikle gorursem.alacagim bnde hep dandiktir diye almiyordum.afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

