Bir Kahramanın Ayak İzleri

 

Uyandığımda çizgi film izliyordu.Günaydın anneciiiim dedim.Yan yan bana baktı konuşmadı.Annecikle konuşmak yokmu diye sorduğumda  ‘ben sana küstüm benimle sakın konuşma dedi’

Bikaç dakika süren öpücük faslından sonra anlatmaya başladı

‘ben uyurken sen beni kaldırdın hadi kalk çişini yap dedin , benim uykumu bozdun tekrar uyuyamadım’

‘ozaman hadi gel tekrar uyuyalım’ dediğimde  ‘artık olmaz bikere uyandırdın ‘dedi..2 sene boyunca beni uyutmadığı günleri anımsayarak güldüm kahvaltısını hazırladım.Banyoya girdim.

 

unnamed (1)

Banyodan çıktığımda ‘süpriizzzzz ‘ diyerek karşımda buldum.’kendimi ‘Hulk yaptım  anneciiim  beğendinmi?

 

unnamed (4)

 

Ama üzülme annecim bu boya çıkıyor suyla , ellerimi boyamayı unutmuşum diyerek boyamaya devam etti.Allahtan ayaklarını boyamamış diye içimden geçirirken  2 gün önce yıkadığım halıyı gördüm.

 

unnamed (2)

 

Hulk salona kadar girmiş hertarafa rengini bırakmıştı 🙂 Kızmadım tabiki dikkatli olması için uyardım sadece.Kurallara uyması için.Ev içinde koyduğumuz kurallar vardı bizim.uymaya çalıştığımız.

Mesela koltukta,halıda duvarlarda resim yapmak yok.Resimler sehbada resim defterine yapılmalıydı.Sınırsız herşeyi mazur gören annelerden değilim ben.Kendi alanları içinde özgürce davranabilir istediğini yapabilir elbette.

Misafirliğe gittiğinde hertarafı karıştıran kıran döken çocuklara özgüvenleri zedelenir diye ses çıkarmayan veya eline bir boya verip duvarları boyatan sınırsız özgürlük  ve hoşgörü gösteren bir annede değilim.

Birkaç sene önce çocuklu arkadaşlarımız evimize misafir olmuştu..Çocuk koltuktan koltuğa ,odadan odaya girip çıktıktan herşeyi karıştırdıktan sonra diz üstü bilgisayarın üzerinde atlamaya zıplamaya başladı.Anne ve babası çocuğun hareketlerine sevinçle gülümseyerek karşılık veriyordu.

Ben kırılabılecek eşyaları ortalıktan kaldırmaya çalışırken eşimde çocuğun altındaki  bilgisayarı alıp kaldırmak istemişti.Anne ve baba gülerek ‘ ya bırakın çocuk oynasın,özgüveni gelişiyor,çocukları kısıtlamamak gerekir ‘dedi.

ve biz bilgisayarımızı almayarak bir çocuğun özgüvenine katkıda bulunduğumuz için mutlu,anne ve babasının verdiği tepkilerden dolayı şaşkındık….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

