Limonlu Kek

 img1405439161935

 

Nezaman mutfakta bişeyler yapmaya kalksam oğlum arkadan sesleniyor”Annecim bende sana yardım edebilirmiyim”

Seve seve kabul ediyorum.Ben Malzemeleri hazırlayıp veriyorum.Tuna döküp mikserle karıştırıyor.Çokta eğleniyor.

Evin hertarafını mis gibi limon kokuyor.istediğimde bu değilmi zaten.Kokuların anıları çağrıştırmasını seviyorum.Mesela ben nezaman mandalina kokusu alsam çocukluğumu hatırlarım o ana giderim.Gülümserim.

Tuna’da mutfak kokusuyla büyüsün istiyorum.Gülümseyerek hatırladığı anıları olsun.

Gelelim limonlu kekimizin tarifine

3 yumurta_1 bardak şeker_1 bardaktan biraz az sıvıyağ_1bardak süt (yoksa yoğurt)_1 paket kabartma tozu_1paket vanilya_1 paket hindistan cevizi_3 su bardağı un_1 tane limon

Yumurta ve şekeri köpük köpük beyaz olana kadar çırpıyoruz.Sırasıyla süt,sıviyagida ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Un kabartma tozu,vanilya,hindistan çevizide ekliyoruz.En son bir limonun kabuklarini rendeleyip icine,yarim limonun suyunuda içine ilave edip karıştiriyoruz.

Yağlanmış hafif unlanmış kalıbımıza döküp 170 derece fırinda pişiriyoruz yaklaşik 30 dk.

Fırından çıkınca kalan yarım limonun suyunuda kekimizin üstüne döküyoruz.10 dk sonra kalıbımızı çıkarıp üstüne pudra şekeri serpiyoruz.

 

 

img1405438935879

 img1405439038394

Kekin piştiğini anlamak için kürdan yada bicak batırabilirsiniz.Eğer kuru çıkarsa pişmiş demektir.

 

img1405439310204

Ve en sevdiğim zaman.Tatma anı.😉

Afiyet olsun.Umarım sizde yapar beğenirsiniz…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

