Konserve Menemen Nasıl Yapılır?

 

1407317185272

Oğlumu çanakke’ye bırakıp İstanbul’a dönerken yol üstünde satılan çanakkale domateslerinden 10 kg almıştım.Çok lezzetli ve etli ince kabuklu olduğu için konserve menemen yapmaya karar verdim.

Ben domateslerin kabuklarını hem daha yararlı olduğundan hemde daha pratik olmasından dolayı soymadım.Bikaç parçaya bölüp doğrayıca koydum püre yaptım.Bu şekilde 5 kg domates kullandım.

Daha sonra tencereye koyup yarım saat kaynattım.Üstünde oluşan köpükleri aldıktan sonra.Başka bir tencerede 1.5 kg kadar yeşil köy biberini zeytin yağında soteledim.Kaynayan domateslerle karıştırıp bir yemek kaşığı iri tuz ekleyip 2 dk daha ateşte beklettim.

Sıcakken kavanozlara koyup ağızlarını sıkıca kapatıp,kapaklar altta kalacak şekilde ters çevirdim.Bu şekilde kavanozlar şoklanmış oluyor.Uzun süre domatesler tazeliğini koruyor.

Ertesi gün kapaklar içeri doğru basıksa sağlam,hafif kabarmışsa olmamış demektir.

Konserve yaparken ben her yıl yeni kapaklar alırım,şoklama öncesi kapakları ve kavanozları sıcak suda bekletirim.

Bu şekilde hazırlanan menemen tam bir kurtarıcı oluyor.İşten geldiniz yorgunsunuz veya misafiriniz geldi veya pazar kahvaltılarına alternatif arıyosanız hemen bir kavanoz açıp üstüne yumurta kırıp,baharatlandırıp afiyetle yiyorsunuz.

Kışın ortasında yaz domatesiyle lezzetli menemen yemek için deneyin pişman olnayacaksınız.

 

 

menemen

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

