Gezdim Gördüm

Van Kahvaltısı İçin Gittik Bak Neler Gördük

Resim

Herşey internete Van kahvaltısı nerde yapılır yazmakla başladı.Önümüze çıkan ilk adres Eyüp’te bulunan bu mekandı.Hafta içi sürekli yemek hazırlamanın yorgunluğu ve bıkkınlığı sebebi ile yola çıktık.Dün Tuna anneannesinde kalmıştı.Onuda alalım mı almayalımmı yerdi yemezdi yorardı yormazdı derken almamaya karı-koca vakit geçirmeye karar verdik.Mekana vardığımızda oturacak hiç yer yoktu.Yarım saate yakın bekledikten sonra masamıza serpme kahvaltımız geldi.

Peynir tabağı vardı ortada.Van otlu peyniri,Van’danmı geldi bilmiyorum ama kaşar peyniri ve beyaz peynir birazda saçaklı peynir vardı

Kavurmalı yumurta,pastırmalı,menemen den birini seçebiliyorsunuz.Siyah ve yeşil zeytin,bal,kaymak,tahin ve pekmez,çilek reçeli,tereyağ,haşlanmış yumurta,az yumurta piyazı ,ekşi yoğurttan cacık, domates,salatalık bildiklerimizden di.Diğer kahvaltılardan farklı olarak un helvası, Murtuğa (yine kavrulmuş helvaya benzeyen ama şekersiz bişey) ve kavut denen yöresel ama benim çok beğenmediğim bişey vardı.Kızarmış ekmek ve Lavaş hiç aksamayan çay servisi ilgi alaka güzeldi.Kaymağı gerçekten lezzetliydi taze süt tadı vardı.Merak edenler için 2 kişilik serpe kahvaltı 50 tl idi.Daha önce Diyarbakır’da yaptığım kahvaltı ömrü hayatımda gördüğüm en güzel kahvaltıydı bence..Kahvaltı sonrası ikram edilen türk kahverini içten sonra Eyüp’ün merak uyandıran sokaklarına daldık.

Daha önce sadece pierloti’de oturup manzarayı seyretmişliğim var ama bugün bambaşkaydı.Önce Mis gibi çiçekler sokaklar arasından geçtik.

Resim

Tarih kokan binalar, çiçek kokan sokaklardan  yavaş yavaş yürüdük.Camiler,Türbeler,Okuma ve dinlenme alanları ,Konaklar görülmesi gereken yerler

Teleferik sırası çok olduğundan Mezarların arasından dua ederek pierlotiye çıktık.Çıkarken yol üstünde Necip Fazıl Kısakürek ve Mareşal Fevzi Çakmak aile kabristanını gördük.Manzarayı seyrettikten sonra Teleferikle aşağıya indik..Ve ben bugün İstanbul’a birkez daha aşık oldum 🙂

GAP TURU 1.Gün  Adana-Taşköprü-Ulu Cami-Tarsus-Eshab-ı Keyf-St. Paul Kuyusu-Şahmeran

Çok uzun zamandır katılmayı istediğim Gap Turuna kardeşimle beraber 15 nisan tarihinde katıldık.Değişik şehirlere gitmek , tarihi yerler görmek, yöresel yemekler tatmak herzaman bende merak uyandırmıştır.Otobüsle yolculuğun yorucu olmasından dolayı Uçaklı bir Tur aldık Touristica’dan. Turun planladığı ilk gün programı şöyleydi.

• Adana-Taşköprü-Ulu Cami-Tarsus-Eshab-ı Keyf-St. Paul Kuyusu-Şahmeran
  • Pazartesi

Sabah 03.30 Ataköy Olimpiyat evi (Sinan Erdem spor salonu önü), 03.45 Mecidiyeköy Katlı Otoparkı önü, 04.15 Kadıköy Evlendirme dairesi otoparkı önünden hareketle Sabiha Gökçen Havalimanı’nda siz değerli konuklarımızla kültür rehberinizin buluşmasının ardından Pegasus Havayollarının 06:05 Adana uçağı ile yaklaşık bir saat yirmi dakikalık yolculuğun ardından Adana’ya ulaşıyoruz.

Alanda bizleri bekleyen aracımıza binerek yöresel kahvaltımızı almamızın ardından ( ekstra ) Adana’yı sizlerle tanımaya başlıyoruz.Seyhan ırmağı üzerinde bulunan Taş köprü,ulu cami ve saat kulesi gezileri sonrasında Çukurova’nın bereketli toprakları üzerine kurulmuş olan Tarsus ilçesine ulaşıyoruz. İlk olarak sizleri Tarsus şelalesine götürüyoruz. Bu doğa harikası noktada manzaraları seyre daldıktan sonra Hıristiyan ve Müslümanlar tarafından kutsal addedilen, Eshab-ı Keyf (yedi uyurlar) mağarasına gidiyoruz.

Yerel baskıdan kaçan yedi kişinin 309 yıl boyunca uyuduklarına inanılan mağarayı ziyaretimiz ve anlatımlarımız sonrası, antik çağlarda kentin giriş kapısı olarak kullanılan ve orijinalinde bir zafer tak’ı olan Kleopatra Kapısı, Hıristiyanların şifa bulmak için geldikleri St. Paul kuyusu ve Şahmeran hamamı gezilerini tamamladıktan sonra Osmaniye,Nurdağı üzerinden Gaziantep’te bulunan otelimize ulaşıyoruz.Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

Konaklama: Tuğcan Otel / Gaziantep

Günün Restoranı ve lezzeti: Tarsus Şelale restoran, Saç kavurma,Alabalık (Ekstra)

Alışveriş Noktaları: Tarsus Cezerye

Araç ile yapılacak güzergah ve toplam km :

Adana – Tarsus 80 km

Tarsus- Gaziantep 260 km

Toplam 330 km

Ve Keyifli bir yolculuğun ardından Adana’ya vardık.Otelin terasından Taş köprüyü  çektiğim bir fotoğraf.

Resim

Programda belirtilen Yöresel kahvaltımızı yapacağımız için çok heycanlıydık.Çokta acıkmıştık.

Evet Turumuzun bahsettiği otelde alınan yöresel kahvaltı böyleydi.Bizde hayel kırıklığı uğrattı.Sonrasında Taze sıkılmış portakal suyu ikram ettiler.Merak edenler için bu kahvaltı extra olup 15 tl idi..Sonrasında kahvaltımız bitmeden ücret almaya geldiler.Kimse hesabı henüz istemeden masa masa ücret topladılar..

Otelin hemen yanında bulunan sinema müzesine girdik kardeşimle.Bu turun içinde yoktu.Biz merak ettik ve gezdik.

Yılmaz Güney’in balmumu heykelini direk karşımızda görünce biraz korktuk 🙂

Taşköprü’nün üstünden geçmedik ama Zübeyde Hanım parkını gezip Taşköprü’yü Fotoğrafladım.

Taşköprü’den sonra Ulu camiyi Görmek üzere yola çıktık.

Resim

Ulu camiyi gördükten sonra otobüsle paronamik şehir turu yaptık.Portakal ağaçları arasından mis gibi güneşli bi hava eşliğinde Tarsus’a Doğru yola çıktık.Öğle yemeği için Yııldırımlar Otantik Restorantta  mola verdik.Mini Şelale ,Su sesleri ve Ördekler arasında harika bir Öğlen yemeği yedik.Adana kebap tercih ettik gayette güzeldi.Merak edenler için Fix menü 18 lira idi.Bu manzara eşliğinde yemek yemenin keyfine paha biçilemez.

Nefis bir Öğle yemeğinin ardından Şelaleye doğru yürüdük.Ben burayı manavgat şelalesine benzettim.Doğa harikası biyer daha görmenin sevinciyle çok fazla Fotoğraf çektim.Bazıları şöyle 🙂

Şelaleyide gördükten sonra  Hıristiyan ve Müslümanlar tarafından kutsal addedilen, Eshab-ı Keyf (yedi uyurlar) mağarasına gittik.Yerel baskıdan kaçan yedi kişinin 309 yıl boyunca uyuduklarına inanılan mağarayı gezip hikayesini dinleyip Fotoğraflarımızı  çektik.

TARSUS Aziz (St.) Paul Kuyusu kısaca hikayesi şöyle ;
Aziz Paul, Tarsus’da doğmuş ve babasının mesleği olan çadır bezi dokumacılığını yapmıştır. Tarsus’da Aziz Paul’un doğduğu ve yaşadığı ev olarak bilinen yapı kalıntısının ortasında bulunan kuyunun suyu, günümüzde halk arasında şifalı olarak bilinir. Bazı Hıristiyanlar, Hacı olmak için Kudüs’e gitmeden önce Tarsus’a uğrayarak Aziz Paul kuyusundan su içerler.Bizde içtik 🙂

Ve Şahmeran hamamına doğru yürüdük.Hamamın önünde rehberimizden şahmeranın hikayesini dinledikten sonra Serbest zamanda şehri turladık.Cezeryelerimizi aldık.

Resim

Tarsus sokaklarıyla, tarihiyle, doğasıyla harika biyerdi.Resim

Bu güzel günün ardından Otelimize Doğru yola çıktık.Oteller oldukça konforluydu.Yemekler güzeldi.Ertesi Gün başka bir şehrin sabahında uyanmak üzere uykuya daldık…